sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

181' Home sweet home

Sanoinko mä viikon tauko? En kai... Puolustuksena sanottakoon, että mä ihan tosissani yritin tehdä teille videopostauksen, mutta koska mun puhelimen, you tuben ja bloggerin olis pitäny tehdä yhteistyötä, niin ymmärrätte varmaan miksi sellaista ei koskaan tullut :)




Jos nyt siis kertoisin mitä tuli tämän vajaa kolmen viikon aikana tehtyä, jos vaan muistan... Oliskohan pitäny kirjottaa ylös :D

Noh, ainakin oon ratsastunut paljon maastossa kummitädin suokkiruunalla, joka on ehkä ihanin suomenhevonen jolla oon koskaan mennyt. Tosi rauhallinen kaveri maastossa ja saa painella täysiä laukkaa, mutta silti löytyy jarrut, myös kotiin päin. Tuolla olikin tosi kivat maastoreitit, ei ihan yhtä hyvät kun täällä kotona, mutta kuitenkin.

Hepun kanssa olen ohjasajanut tiellä ja käynyt ihan maastakäsin lenkillä ja rämpinyt pitkin mettiä. Muutaman kerran käytiin myös uimassa, tai no kahlaamassa, kun tuossa puolen kilometrin päässä oli tosi hyvä matalapohjainen ranta.
Heppu on saanut ulkoilla aamukahdeksasta myöhälle iltaan asti ja onkin vaikuttanut tosi tyytyväiseltä oloonsa, kun oli vain yöt karsinassa, joka sekin oli ihan valtava noin pienelle ponille.

Käytiin myös pari kertaa Mikkelissä ja tutustuttiin paikalliseen hevostarvike tarjontaan. Mukaan ei tarttunut oikeastaan muuta, kuin hyönteismyrkkyä ja naruriimu, mutta eipä me oikeestaan mitään tarvittukkaan. Tuo hyönteismyrkky osoittautui tosi hyväksi ostokseksi, kerrankin löytyi tökötti joka tehoaa, eikä hajukaan räjäytä koko tallia. Nimeltään tuo oli Dr.Repel.


Kesämassu...

Ruokakupin terrorisointia
Koko tämän ajan kun oltiin mökillä, oli Heppu varsin kevyellä liikutuksella ja sen näkee taas mahastakin. Päätin nyt sitten, että kun kerta päästiin kotiin ja  kärryt on taas saatavilla, niin alan ihan tosissaan taas ajamaan ponia. Ihan sama vaikka siihen menis miten kauan aikaa, mutta nyt se ihan oikeasti laitetaan töihin. Ja mitä mä siellä tiellä ja pihalla sitä taivuttelin ohjasajossa, niin kyllä se jo alkaa olla vetreempi myös vasemmalle. Vähän se yrittää vielä puskea pyllyä ulos, mutta empä mä sitä oikein ohjasajamalla saa estettyä, kun ei ole mitään millä työntää vastaan. Joten työntäköön sitä pyllyään ja saakoon raivokohtauksia, mutta nyt on vaan oikeesti pakko alkaa herrankin tekemään töitä ja lopettaa sikailut.
Oon myös miettinyt, että kyselisin Ben Simonsenilta, josko voisi pitää meille tuntia joku viikonloppu, mikäli mun kuski ei taas karkaa mökille...

Pete the tallipupu
Jotain videopätkiäkin otin tuolta, joten täytyy joku päivä tässä yrittää ehtiä leikellä ne yhteen. Siihen voi tosin mennä aikaa, koska oon huomisesta lähtien kesäduunissa kaks viikkoa, kaheksasta neljään... Ja se ponikin pitäs liikuttaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti