maanantai 11. heinäkuuta 2011

14' Laukkatreeniä kentällä.

Ajoin pounin tänään taas kentällä, ja se meni ihan ok. Verkoissakaan ei yrittänyt puskea ulos, vaan kulki nätisti suorana.  Alkuun se oli ehkä vähän laiska, eikä suostunu liikkumaan eteen. Otin sit muutaman laukka spurtin herättelyksi ja sen jälkeen vähän aikaa ravityöskentelyä ja välikäynnit. Käpöttelyiden jälkeen mentiin aika paljon laukkaa. Ensin vaan nostoja ja muutama askel laukkaa perään, sit annoin pikkuhiljaa laukata koko pitkän sivun ja sit koko kentän. Toiseen suuntaan laukka on selkeesti vaikeempaa, ja poni laskee siinä koko ajan raville. Pitää siis harjotella sitä vaikeempaa suuntaa enemmän :) Muuten Heppu meni ihan hyvin laukassa ja kokeilin mennä pari isoa ympyrääkin laukassa ja nekin onnistu ihan hyvin, mitä nyt pari askelta saatto ottaa ravia väliin ja piti ajaa eteen välillä aika paljon. Lopuksi sitten vielä vähän ravityöskentelyä jossa pyysin sitä lyhentämään askelta ja hidastamaan vauhdin ihan minimiin jotta joutuis vähän miettimään missä ne takaset on ja että mä saisin sen kunnolla kuolaimelle. Tän jälkeen vielä pari kierrosta ravia pitkänä ja sit loppu käynnit :)
Tallissa suihkutin ponin pikaisesti ja laitoin öljyä kainaloihin. Sit ponski vaan laitumelle ja mä menin vielä laittamaan Hepun molempiin suitsiin ratsuohjat ja laitoin kaikki kamat sellaseen paikkaan että liikuttaja löytää ne. Mä siis olen itse menossa ensi viikoksi riparille, ja mun kaveri tulee ratsastamaan Heppua siksi aikaa. Joten ihan lähiaikoina ei tule postauksia :)
Tässsä vielä vähän kuvamateriaalia:




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti