maanantai 27. kesäkuuta 2011

3' Historiaa :)

Eli ajattelin nyt siis kertoa vähän taustoja miten Heppu on mulle tullut.
Alunperin menin erään tutun tallille tarkoituksena alkaa vuokrata erästä suomenhevosta, joka osoittautui kuitenkin minulle liian vaativaksi ratsastettavaksi. No tallin omistaja sitten kysyi että haluaisinko hänen tyttärensä seurana hoidella yhtä shettistä, ja minä suostuin.
Ensimmäinen reaktioni nähdessäni ponin oli: " Mikä ihmeen mammutti toi on???!" No, siltähän se Heppu näytti, tynnyrimahansa- ja jättimäisen takkuisen talviturkkinsa kanssa. Päätin kuitenkin alkaa hoitaa ponia, ulkokuoresta huolimatta ;) Pian minulle kuitenkin kävi selväksi, että tämä ei taida olla yhtään sen helpompi tapaus kuin se suomenhevonenkaan, päinvastoin... Poni yritti potkia, eikä suostunut väistämään ihmistä. Tarhasta hakiessa se retuutti minua vähän monet kerrat perässään pitkin peltoja :S Pikkuhiljaa siten kun enemmän ponia käsittelin, alkoi yhteistä säveltä löytyä ja hommat jotenkuten luistaa, ainakin hoitotoimenpiteiden osalta. Sain sitten alkaa tehdä ponin kanssa lenkkejä maasta käsin, ja vähän monet kerrat se vei minua maastossa ihan 6-0. Pikkuhiljaa nämäkin lakoivat sujua, ja sain alkaa tehdä sen kanssa käyntilenkkejä selästä käsin. No, poni sitten pukitteli minua alas, ryösteli pitkin peltoja ja kaikkea mahdollista... Keväällä uskaltauduin kuitenkin jo ravailemaan selästä ja sekin alkoi sujua, vaihtelevalla menestyksellä tosin.
Yhtenä iltana tuli sitten tallinomistajalta viesti: Ponin omistaja, joka ei ollut kertaakaan poninhoitoni aikana käynyt tallilla vaan poni olis siis siellä vain pullaponina, ilmoitti että aikoo myydä ponin syksyllä. Minä sitten juoksin tietysti kertomaan vanhemmilleni, koska olimme hevosenostoa harkinneet, niin pitkien keskustelujen jälkeen ostimme ponin :)
Ja tässä sitä ollaan, parin vuoden jälkeen, ponin kanssa tapeltu niin monet kerrat tien varressa siitä mihin suuntaan nyt oltiinkaan menossa ja siitä, kuka olikaan pomo ja kenen yli kävellään ja kenen ei. Mukaan on mahtunut myös melkoinen koulutus rupeama, ja ponin olen siinä tohinassa ajolle opettanut.( tai jos nyt voi sanoa että se jotain muka osaa...) Mutta nyt on alkanut jo tulosta näkyä, enkä vielä kertaakaan ole tullut siihen tulokseen ettei olisi kannattanut ostaa pientä pullaponi shettistä.
I love u Heppu <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti